Signal Festival

Signal Festival je největší český festival světla, digitální a kreativní kultury. Po roční pauze, kdy bylo zhasnuto, jsme se do něj pustili znovu. Koukněte. Ale nejdřív vám ukážeme, jak jsme si poradili s tím, když Signal nebyl. Protože to nás taky naučilo hodně.

Zhasnuto.

Celý ročník 2020 byl jedna velká krizovka. Spustili jsme kampaň #signalsrouskou a do poslední chvíle doufali, že se Signal uskuteční. Pořád se něco měnilo a do toho jsme představovali lokace, umělce i instalace. A pak to všechno padlo. Signal se nekonal. Po zrušení přišla spousta emocí a care jela na plné obrátky. 

Bylo nám to tak líto, že jsme se na poslední chvíli rozhodli, že festival pro fanoušky uděláme. Ale trochu jinak. Vyslali jsme v noci fotografa na všechny lokace a během 4 dnů festivalu jsme lidem aspoň virtuálně ukazovali místa, na kterých jsme se bohužel nemohli potkat. Ohlasy byly skvělé, a navíc jsme za Signal bez Signalu získali zvláštní ocenění na Fénix Content Marketing, takže naše radost byla dvojnásobná.

Informace na růžovém podnose

Vloni jsme rozhodně nepodcenili přípravu před festivalem. Bylo jasné, že bezpečnostní opatření se budou neustále měnit, a tak jsme fanoušky informovali v přehledných grafikách. Kam můžou, kam nemůžou, kde najdou festivalovou mapu a další zásadní informace. Při tom jsme se drželi jednoduchého pravidla, že jeden příspěvek = jedno sdělení, protože pak je všechno přehledné a jasně srozumitelné. Když se něco změnilo, do půl hodiny už to viselo na facebookové události, na stories i na Facebooku. A samozřejmě nechyběly ani naše oblíbené bloky plné emocí, třeba ten nový, Světlo, láska a vy.

A že toho bylo 

Po vypuknutí festivalu máte všechno... kromě času. My se toho každoročně nebojíme a produkujeme spoustu kvalitního obsahu. Okamžitě. Nespoléháme se  jen na krásné fotky. Během čtyř dní točíme instalace, atmosféru, rozhovory s umělci i návštěvníky. A to nepočítáme všechny ty textové animace, ankety, reels, restories a další věci, kterými fanoušky bavíme.


4

Tolik dní trvá festival,
96 hodin pro nás


621

Tolik příspěvků jsme vyslali na sítě od srpna do října


40

Tolik reklamních kampaní jsme spustili


86

Tolik stories bylo v jednu chvíli online

Ludmilo, kde jsi?

Lidé si vždycky přejí kostel sv. Ludmily na náměstí Míru. Ta sice už několik let v programu není, ale i tak nás její kostel zaměstnává. Trpělivě fanouškům vysvětlujeme, že změna je život a že po Praze je řada dalších krásných festivalových míst. I tak si ale někteří jdou na náměstí Míru stoupnout a Ludmily se dožadují. K tomu máme dokonce jednu povedenou historku, někdy vám ji povíme. Ostatně, na social care si během Signalu dáváme hodně záležet. Reagujeme na chválu, hejty i kritiku. A vždycky se snažíme k odpovědi něco přidat. Třeba jen srdíčko. Nebo tip na skvělou trasu v Karlíně. Dokud i ten nejzarytější odpůrce neuzná, že karlínský kostel is the new Ludmila.

Videa

Videoobsah do stories jsme rozjeli už v roce 2018, ale v posledních letech jsme ho ještě vyšperkovali. Když se tedy Signal zrovna koná, že. Během čtyř dnů festivalu natočíme desítky videí s instalacemi, s umělci nebo jen rozhovory s návštěvníky. Záleží nám totiž na tom, jak se jim festival líbí a co můžeme zlepšit do budoucna. V dnešní době jsou naši fanoušci navíc opatrnější a ne vždy vyrazí za světlem do ulic Prahy.  Díky našemu obsahu tak můžou dokonale nasát atmosféru festivalu online, i když na něm třeba nemůžou být.

Na detailu záleží

Ve větším množství obsahu se občas ztrácí detaily. My ale myslíme na každou drobnost! Během festivalu třeba rádi střídáme profilovku na Instagramu. Světlá září přes den a tmavá ožívá v noci. Dáváme si pozor i na emoji, protože ty jsou sice super, ale ne vždycky se všude hodí 🤡 Pro Signal Festival proto radši používáme černobílé symboly. Třeba světlo ✶ a místo na mapě ◉ a 2D projekci □ nebo 3D projekci ❒ a spoustu dalších. A když srdíčko, tak jedině v černé 🖤

 

Máte čísla?

Máme a rádi ukážeme. Oproti loňskému roku, kdy Signal nebyl, to byla zase radost sledovat. Tady pro vás máme ty nejdůležitější metriky a taky vám ukážeme srovnání interakcí světelných festivalů na Facebooku za rok 2021. Dělá nám velkou radost, protože například berlínský Festival of Lights má sice dvojnásobná čísla, ale trvá dvakrát déle. 

 2,7 M

Zobrazení postů na Facebooku od září do října

 1,4 M

Dosah facebookové stránky od září do října

1,7 M

Zobrazení postů na Instagramu od září do října

 17 k

Interakcí na Instagramu od září do října

Full service, školení, konzultace, audit.

Tohle všechno umíme.