Colours of Ostrava

Colours of Ostrava je jeden z nejlepších hudebních festivalů u nás i široko daleko. O festivalové sociální sítě jsme se starali celých 8 let, vymysleli spoustu nových věcí a dokázali zvládnout i krizi, kdy žádné festivaly nebyly. Pojďte se podívat, jak vypadaly sítě Colours pod naším vedením.

Tak jde čas

Z foťáku rovnou na LEDky

V prvních letech jsme se zaměřili na realtime obsah. Dali jsme se dohromady s fotografy, abychom měli ty nejlepší fotky. Hned. Ne až hodinu po koncertu nebo snad za půl dne. Začali jsme pracovat s LED obrazovkami v areálu a promítali jsme vybraný obsah fanoušků přes náš # přímo na největší dvě stage. Založili jsme Snapchat. Zrušili jsme Snapchat. 

Colours Awards, nebo TikTok?

V dalším roce jsme spustili soutěž Colours Awards inspirovanou Musical.ly, dnešním Tik Tokem. Nejlepší lip sync videa fanoušků soutěžila na našem Instagramu ve stories a ostatní rozhodovali, kdo si zaslouží VIP lístky a speciální prohlídku zákulisí. Na té se potkávají každý rok influenceři, fanoušci, ale i hateři přímo s festivalovým týmem.

Vzhůru na výlet do zákulisí

Všechno šlapalo jako na drátkách. Kam se dál posunout, co víc lidem ukázat? Jasně, backstage! Tak jsme začali tvořit speciální obsah, díky kterému jsme fanoušky vzali tam, kam by se jinak nedostali. Plus jsme založili facebookovou skupinu pro ty největší fandy a hudební fajnšmekry. Všechno vypadalo úplně skvěle, jenže...

Festival bez festivalu

...přišla pandemie. Takže dva roky festival nebyl a když nám v půlce akce zrušili i NeFestival, už nás to tak naštvalo, že jsme přišli s kampaní #zminutynaminutu, ke které se připojila řada dalších kulturních organizací a festivalů.

S tím, že festivaly měly několik let utrum jsme si ale dokázali poradit. Třeba jsme spustili vlastní televizi. Fanoušci v ní našli rozhovory, záznamy koncertů z Colours, klipy z naší festivalové abecedy nebo bizarní Freakshow, kde jsme vzali diváky do opravdového hudebního pekla a zase zpátky. Koukněte na znělku nebo, jak se dneska říká, ident ▼

Fotky do 5 minut

Teď vám ale ukážeme, jak vypadaly Colours, když byl svět ještě v pořádku. Festival je svět sám pro sebe. Během těch čtyř dní nic jiného neexistuje. A tak k tomu vždy přistupoval i náš tým. Co čekáte od festivalu? Fotky? Videa? Odpovědi na otázky? Asi všechno, hned a v nejlepší kvalitě. Ve chvíli, kdy skončí koncert, musí být připravené ty nejkrásnější fotky, texty i videa. Na míru pro všechny formáty a sítě. Podívejte ▼

Z Instagramu
na stage

Když už vytváříme dobrý obsah, chceme, aby byl vidět úplně všude. I tam, kde by to člověk nečekal, a ve chvíli, kdy nemá v ruce telefon. Prostě offline. Takže jsme každý rok posílali stories rovnou i na LED obrazovky u hlavních pódií, protože 9:16 je ideální formát i pro ně.  

Nejen, že tam fanoušci několik minut po koncertě vidí ty nejlepší fotky v obří velikosti, ale dávali jsme jim tam i tipy na koncerty, denní sestřihy nebo důležitá produkční oznámení. Hlavně nás ale baví funkce otázek. Je totiž super občas pustit některé odpovědi do davu desítek tisíc lidí čekajících na koncert a prožívat to s nimi.

Ahoj mami...

Někdy si dovolíme ale i něco navíc. Třeba, když dáme ven úplně random odpočet a inspirujeme tím i ostatní festivaly. Nebo když lákáme fanoušky na oznámení kapely, ale chceme to udělat trošku jinak, než jsme to dělali dřív. Takže použijeme klasický rastr, kterou zná asi každý grafik.

A textace příspěvků na Colours? To je kapitola sama pro sebe, někdy vám o tom procesu budeme vyprávět. Třeba na koncert 2Cellos budeme ještě dlouho vzpomínat. Nebo na koncert Kyga, ale o tom až jindy...

Krizovky

Jaká je ta nejlíp zvládnutá krize? Ta, o které se vůbec nedozvíte. Nebo ji dokonce dokážeme zvrátit ve svůj prospěch. Třeba když jsme před lety chtěli zavést stání u pódia a lidem se to vůbec nelíbilo. Tak moc, že nám poslali přes 600 angry reakcí a stovky opravdu ošklivých komentářů. Dali jsme hlavy dohromady, celý nápad zrušili a otočili fanoušky na svoji stranu. To, že reagujeme na názory návštěvníků, nakonec vidělo dvakrát tolik lidí než původní příspěvek. 

Jednou jsme taky pochválili koncert George Ezry, což někteří nesli velmi nelibě, třeba Žofie Žofko Žof s profilovkou papouška. To vyžadovalo sice trošku individuální přístup, ale i tak jsme to, myslíme, zvládli. 

Full service, školení, konzultace, audit.

Tohle všechno umíme.