Colours of Ostrava


Colours of Ostrava je nejlepší hudební festival u nás. I široko daleko. Staráme se pátým rokem o Facebook, Instagram a Twitter. Samozřejmě jsme svého času měli i Snapchat. A samozřejmě už ho nemáme. Kromě toho konzultujeme i sesterské projekty, diskuzní fórum Meltingpot a samostatné koncerty Colours Selection. 

Máte čísla? 


Festival je svět sám pro sebe. Během těch čtyř dní nic jiného neexistuje. A tak k tomu přistupuje i náš tým. Co čekáte od festivalu? Fotky? Videa? Odpovědi na otázky? Asi všechno, hned a v nejlepší kvalitě. Ve chvíli, kdy skončí koncert, musí být připravené ty nejkrásnější fotky, texty i videa. Na míru pro všechny formáty a sítě. A ještě něco navíc, o tom ale až za chvíli. Teď se podívejme na pár čísel. 

 180k


Interakcí na facebookové stránce za rok 2019

 14,9M


Kumulativní reach facebookové stránky za rok 2019

 13M


Zobrazení postů na Instagramu
za rok 2019

 167k


Interakcí na Instagramu za rok 2019

A ještě graf


Podívejte se na celkový počet interakcí na Facebooku za celý rok 2019 podle analytického nástroje Zoomsphere. Tohle srovnání nám, musíme se přiznat, dělá ohromnou radost. Colours měly jen o trochu méně než festival Sziget, který ale trvá sedm dní a navštíví ho půl milionu lidí.

Tak jde čas


Colours of Ostrava se venujeme už pěkně dlouho, letos to bude pátý rok. A jak se vyvíjí sociální sítě, vyvíjí se i náš přístup k nim. Tady si můžete přečíst v našem deníčku, co jsme v jednotlivých letech dělali i nedělali. 

😜 2017


První dva roky jsme se zaměřili na realtime obsah. Dali jsme se dohromady s fotografy, abychom měli ty nejlepší fotky. Hned. Ne až za hodinu nebo snad půl dne. Začali jsme pracovat s LED obrazovkami v areálu. Promítali jsme vybraný obsah fanoušků přes náš # přímo na největší dvě stage. Založili jsme Snapchat. Zrušili jsme Snapchat. A začali jsme používat stories na Instagramu a pustili se do video obsahu.

🤩 2018


Další rok jsme práci s LED obrazovkami posunuli na novou úroveň. Začali jsme pro ně vytvářet vlastní obsah. Zároveň jsme spustili soutěž Colours Awards inspirovanou Musical.ly, dnešním Tik Tokem. Nejlepší lip sync videa fanoušků soutěžila na našem Instagramu ve stories a ostatní rozhodovali, kdo si zaslouží VIP lístky a speciální prohlídku zákulisí. Na té se potkávají každý rok influenceři, fanoušci, ale i hateři přímo s festivalovým týmem.

🥰 2019


Všechno šlapalo jako na drátkách. Kam se dál posunout, co víc lidem ukázat? Jasně, backstage! Tak jsme začali tvořit speciální obsah, díky kterému jsme fanoušky vzali tam, kam by se jinak nedostali. Plus jsme založili facebookovou skupinu pro ty největší fandy a hudební fajnšmekry. A LEDky? Ty samozřejmě pořád frčely!
O přenosu infomací z online světa do offlinu a zase zpátky se dočtete o kousek níž.

🥳 2020


Letos jsme měli jasno. Chce to ještě víc video obsahu před festivalem! Tak jsme do toho pořádně šlápli, opět hlavně ve stories. Tam představujeme interprety, prozrazujeme pikantnosti a zajímavosti, zkoušíme fanoušky prostřednictvím kvízů a necháváme je doplňovat texty písniček. A co bude dál? Na to si budete muset počkat... 

Z Instagramu
rovnou na hlavní stage


Teď se podívejme, jak to vypadá ve stories na Instagramu. Výběr z programu, fotky z koncertů, video sestřihy, reakce návštěvníků, soutěže. A mnohem víc! Jakmile Instagram spustil funkci otázek, hned jsme je začali používat a šli jsme ještě dál. Lidem jsme živě ukazovali, co si myslí ostatní, nejenom na jejich telefonech, ale i na obrovských ledkách na dvou největších pódiích mezi koncerty. Navíc jsme tam pouštěli i další důležitá stories, a dostávali tak online obsah do offlinu.

Co napsali
o sociálních sítích Colours? 

Tyhle komentáře jsme si nenapsali sami. Napsali je nám návštěvníci Colours, kteří každý rok odpovídají, jak se jim líbilo na festivalu. A taky na našich sociálních sítích. Že se tam lidé cítí dobře, si všimli i na webu České televize. 


Je to hodně sdílené. Fotky ze všeho, co se děje. Člověk má pocit. že je opravdu součástí festivalu. Nejen hudebně, ale i lidsky ❤️
Je vidět, že sociální sítě má pod palcem někdo, kdo se v tom vyzná a umí v tom chodit.
Líbí se mi nálada správců. Komentáře bývají vtipné a nad věcí. A taky jejich rady, které jsou často detailní a rychlé.
Letos musím pochválit i skvěle vymakané instastories. Každé ráno jsem si takto rekapitulovala předchozí den 👍
Nevím, kdo to spravuje, ale vždycky dodává vtipné a vkusné komentáře na Facebooku! 😉
Interakce, blesková komunikace, nadsázka a smysl pro humor, nekonečná trpělivost s komentářema některých...
Je super, jak přidáváte skoro po každém vystoupení fotky a jak děláte rozhovory ze zákulisí se zpěváky 🥰
Oceňuji nádherné fotografie z koncertů téměř ihned po vystoupeních. Jak to proboha děláte? 💛
Komunikace s účastníky festivalu. Vzbuzuje to v nás pocit, ze tu jsme vlastně všichni spolu 🤝
Ta přirozenost psaní postů... Je vidět, že jste z toho úplně stejně happy jak my 🥳
Jednotnost, serióznost a pohoda zaroveň.
Líbí se mi, jak progresivní jste. Jak obrovský záběr Váš obsah má. Jak hodně a často během festivalu postujete. Že má obsah pro návštěvníka informační hodnotu.
Pořádat akci, na kterou se každoročně sjede v průměru padesát tisíc lidí, by člověku mohlo snadno vnuknout pocit, že „tady už máme hotovo“. Naštěstí se touto myšlenkou ředitelka Zlata Holušová a její tým neopájejí. Naopak. Díky sociálním médiím si s návštěvníky ještě nikdy nebyli tak blízko, a tak z – mnohdy dost přímočaré – komunikace těží na maximum a ihned reflektují jejich přání a potřeby. Pořadatelé dennodenně komunikovali s návštěvníky Colours prostřednictvím Instagramu a mobilní aplikace, nabízeli vylepšení, ohlašovali tajné koncerty, posílali novinky nebo postovali fotky. Colours s pružností reagují na okolí a zachovávají si u toho lidskou tvář. Jejich pohotově pohodový přístup k lidem je jedna z věcí, proč se do Ostravy všichni rádi vracejí.
Kristina Bílá, ČT24

Uznáváme, byla to blbost


Jaká je ta nejlíp zvládnutá krize? Ta, o které se vůbec nedozvíte. Takže si toho necháme spoustu pro sebe. Ale jeden příklad vám ukázat můžeme. Bylo nebylo, jednou jsme dostali takový nápad. A lidem se nelíbil. Nelíbil se jim tak moc, až jsme během chvilky měli přes 600 angry reakcí a stovky opravdu ošklivých komentářů. Dali jsme hlavy dohromady, celý nápad zrušili a všechno nakonec dobře dopadlo. To, že reagujeme na názory návštěvníků, nakonec vidělo dvakrát tolik lidí než původní příspěvek. 

Z Instagramu
rovnou na hlavní stage


Teď se podívejme, jak to vypadá ve stories na Instagramu. Výběr z programu, fotky z koncertů, video sestřihy, reakce návštěvníků, soutěže. A mnohem víc! Jakmile Instagram spustil funkci otázek, hned jsme je začali používat a šli jsme ještě dál. Lidem jsme živě ukazovali, co si myslí ostatní, nejenom na jejich telefonech, ale i na obrovských ledkách na dvou největších pódiích mezi koncerty. Navíc jsme tam pouštěli i další důležitá stories, a dostávali tak online obsah do offlinu.

Ještě jednou o Instagramu 🏅


Instagram Colours of Ostrava byl letos oceněn rovnou ve dvou oborových soutěžích. Na Fénix content marketing získal 2. místo a na Zlatém středníku ohodnocení Top rated. Děkujeme! 

Šaškárny už bylo dost!


Hudba je plná emocí. A co teprve festival, během kterého proběhne víc než 300 koncertů, diskuzí a dalších vystoupení? Na Colours se vždycky snažíme o takové textace, které nejlépe vystihnou, co lidé právě zažili. Že to někdy může vést k zajímavým situacím, to je snad jasné. Vystoupení George Ezry bylo jedno z nejlepších na posledních Colours. A snad všichni se do něj hned zamilovali. Nebo ne? I tak jsme to zvládli. Protože kvalitní social care dělá především individuální přístup.

Ještě jedna věc...


Festival trvá čtyři dny. Každý den jsme vloni uzavřeli změnou úvodní fotky. Ale nedělali jsme to jen tak.  Vytvořili jsme koncept černobílých coverů, které konstrastovaly s celkovou barevností festivalu. Domluvili jsme se s fotografy a série byla na světě. 

Kam dál?